Τετάρτη 23 Νοεμβρίου 2011

Καθυστερεί η Ιόνια, καθυστερεί και η ανάπτυξη

Ιδιαίτερα δυσμενείς είναι οι επιπτώσεις στην οικονομική ανάπτυξη της περιοχής, εξ αιτίας των μεγάλων χρονικών καθυστερήσεων στην κατασκευή της Ιόνιας Οδού. Οι συνέπειες από τον δυτικό άξονα στην ανάπτυξη της Βορειοδυτικής και Δυτικής Ελλάδας, παρουσιάστηκαν στο πλαίσιο της μελέτης που εκπόνησε το Πανεπιστήμιο Πατρών για λογαριασμό της Ενδιάμεσης Διαχειριστικής Αρχής.
Η κατασκευή της Ιόνιας Οδού συνέπεσε με την οικονομική κρίση. Αποτέλεσμα ήταν τα λιγοστά εργοτάξια που είχαν ανοίξει, να κλείσουν το ένα μετά το άλλο και η ολοκλήρωση της να είναι πλέον αμφίβολη.
«Η μεγάλη καθυστέρηση κατασκευής του βασικού έργου της Ιόνιας Οδού, σε συνδυασμό με τη γενικότερη δυσμενή συγκυρίας της χώρας θα οδηγήσει σε ανάλογη σοβαρή καθυστέρηση του συγκοινωνιακού εκσυγχρονισμού και της αναπτυξιακής αναδιάταξης της Περιφέρειας Ηπείρου τουλάχιστον κατά 10-20 χρόνια. Στην παρούσα δυσοίωνη συγκυρία είναι δύσκολο να γίνουν ασφαλείς προβλέψεις για τον περαιτέρω σχεδιασμό και το χρόνο παράδοσης του έργου. Η ατυχής χρονική σύμπτωση της περιόδου έναρξης του έργου αυτού με το ξέσπασμα της παγκόσμιας αλλά και της ελληνικής οικονομικής κρίσης συνεπάγεται την πληρωμή από την Περιφέρεια της Ηπείρου και τον πληθυσμό της ενός πολύ υψηλότερου τμήματος για την επερχόμενη κρίση σε σχέση με τις υπόλοιπες περιφέρειες της χώρας», υπογραμμίζεται στην μελέτη.
Επίσης αυτό που τονίζεται με έμφαση είναι πως πέρα από το βασικό συγκοινωνιακό δίκτυο, το οποίο περιλαμβάνει την Εγνατία, την Ιόνια και την Ολυμπία Οδό, η πλήρης ανάπτυξη των δυνατοτήτων της περιοχής θα εξαρτάται καθοριστικά τα επόμενα χρόνια ακόμη και μετά την ολοκλήρωση του δικτύου αυτού, από την απαραίτητη συμπληρωματική ολοκλήρωση και τη λειτουργία των κάθετων οδικών αρτηριών της ενδοχώρας της περιφέρειας με τους κεντρικούς άξονες.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου