Σε εξέλιξη η μελέτη για τη σύνδεση Θεσπρωτικό - Τύρια
Υπό έγκριση οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις
Με γρήγορους ρυθμούς τρέχουν οι διαδικασίες για την ολοκλήρωση της μελέτης του έργου που αφορά το τμήμα Θεσπρωτικό –Αυχένας Νταλαμάνι- Γέφυρα Μπακόλα προκειμένου να ενταχθεί το έργο στο ΕΣΠΑ. Πρόκειται δηλαδή για το τμήμα του δρόμου που βρίσκεται στην ΠΕ Πρέβεζας και θα συνδέσει το νομό μας με την Εγνατία μέσω Θεσπρωτικού.
Αυτή τη στιγμή βρίσκεται σε φάση έγκρισης η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων ενώ έχουν ολοκληρωθεί οι εδαφολογικές και γεωλογικές μελέτες.
Ο συγκεκριμένος οδικός άξονας, συνολικού μήκους 19 χιλιομέτρων, αποτελεί τμήμα της σύνδεσης της περιοχής Θεσπρωτικού με την Εγνατία Οδό στον κόμβο Τύριας – Δωδώνης. Αρχίζει από την είσοδο του Θεσπρωτικού, οδεύει στην υπάρχουσα κατασκευασμένη παράκαμψη του Θεσπρωτικού και ακολουθεί το δρόμο του αναδασμού όπου διασταυρώνεται με την οδό Θεσπρωτικού-Νικολιτσίου-Άσσου. Οι συνδέσεις των δύο οδών προς Ριζοβούνι και προς Άσσο θα γίνουν με ισόπεδους κόμβους. Στη συνέχεια η χάραξη ανεβαίνει υψομετρικά προς τα ορεινά (ορεινή χάραξη), Δυτικά και στα όρια των οικισμών Πλατανιάς, Ελιάς, Νικολιτσίου, Κερασόβου, και Άσσου, στους πρόποδες των Θεσπρωτικών ορέων,
Από την περιοχή του Άσσου η χάραξη οδεύει σε κατωφέρεια έως τον Αυχένα «Νταλαμάνι» και καταλήγει στην γέφυρα Μπακόλα.
Βασικός στόχος είναι να ολοκληρωθούν όλες οι διαδικασίες μέχρι τον Φεβρουάριο του 2012 και στην συνέχεια να προχωρήσει η διαδικασία των απαλλοτριώσεων, διαδικασία που δεν αναμένεται να δημιουργήσει προβλήματα αφού αφορά μικρό μέρος εκτάσεων που πρέπει να απαλλοτριωθούν) και στη συνέχεια να γίνουν όλες οι ενέργειες ώστε το έργο να ενταχθεί για χρηματοδότηση στο ΕΣΠΑ.
Μισή σύνδεση
Να θυμίσουμε ότι πρόκειται στην ουσία για τη μισή σύνδεση του νομού Πρέβεζας με την Τύρια, και άρα την Εγνατία οδό. Και είναι μισή η σύνδεση αφού το άλλο κομμάτι που αφορά την περιφερειακή ενότητα Ιωαννίνων έχει ήδη ανάδοχο.
Ουσιαστικά το έργο που κάποτε είχε ... προμελετηθεί ως ενιαίο και «κόπηκε» στα δυο μετά την ακύρωση της διαδικασίας για την οριστική μελέτη, το 2004, από τον πρώην περιφερειάρχη Δημήτρη Πανοζάχο με το αιτιολογικό ότι ήταν οικονομικά ασύμφορη, μας έφτασε στο σημείο να μιλάμε για έργο ... δύο ταχυτήτων.
Στη συνέχεια η συνέχιση και ολοκλήρωση της μελέτης σύνδεσης υπογράφτηκε το 2009 με πέντε χρόνια καθυστέρηση παρά τις συνεχείς πιέσεις του τότε Νομάρχη Πρέβεζας κ. Βασίλη Ιωάννου, των φορέων του νομού Πρέβεζας αλλά και της ευρύτερης περιοχής
Όπως και να έχει, η οδική σύνδεση της Εγνατίας με την Πρέβεζα έχει σημασία μόνο αν γίνει όλη, κι όχι μισή. Πρόκειται για ένα σημαντικό έργο για την περιοχή και είναι άλλωστε σε όλους γνωστή η σημασία του αφού εκτός των άλλων θα βγάλει από την συγκοινωνιακή απομόνωση την ευρύτερη περιοχή της Λάκας Σουλίου, που είναι από τις φτωχότερες της Ηπείρου.
Με γρήγορους ρυθμούς τρέχουν οι διαδικασίες για την ολοκλήρωση της μελέτης του έργου που αφορά το τμήμα Θεσπρωτικό –Αυχένας Νταλαμάνι- Γέφυρα Μπακόλα προκειμένου να ενταχθεί το έργο στο ΕΣΠΑ. Πρόκειται δηλαδή για το τμήμα του δρόμου που βρίσκεται στην ΠΕ Πρέβεζας και θα συνδέσει το νομό μας με την Εγνατία μέσω Θεσπρωτικού.
Αυτή τη στιγμή βρίσκεται σε φάση έγκρισης η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων ενώ έχουν ολοκληρωθεί οι εδαφολογικές και γεωλογικές μελέτες.
Ο συγκεκριμένος οδικός άξονας, συνολικού μήκους 19 χιλιομέτρων, αποτελεί τμήμα της σύνδεσης της περιοχής Θεσπρωτικού με την Εγνατία Οδό στον κόμβο Τύριας – Δωδώνης. Αρχίζει από την είσοδο του Θεσπρωτικού, οδεύει στην υπάρχουσα κατασκευασμένη παράκαμψη του Θεσπρωτικού και ακολουθεί το δρόμο του αναδασμού όπου διασταυρώνεται με την οδό Θεσπρωτικού-Νικολιτσίου-Άσσου. Οι συνδέσεις των δύο οδών προς Ριζοβούνι και προς Άσσο θα γίνουν με ισόπεδους κόμβους. Στη συνέχεια η χάραξη ανεβαίνει υψομετρικά προς τα ορεινά (ορεινή χάραξη), Δυτικά και στα όρια των οικισμών Πλατανιάς, Ελιάς, Νικολιτσίου, Κερασόβου, και Άσσου, στους πρόποδες των Θεσπρωτικών ορέων,
Από την περιοχή του Άσσου η χάραξη οδεύει σε κατωφέρεια έως τον Αυχένα «Νταλαμάνι» και καταλήγει στην γέφυρα Μπακόλα.
Βασικός στόχος είναι να ολοκληρωθούν όλες οι διαδικασίες μέχρι τον Φεβρουάριο του 2012 και στην συνέχεια να προχωρήσει η διαδικασία των απαλλοτριώσεων, διαδικασία που δεν αναμένεται να δημιουργήσει προβλήματα αφού αφορά μικρό μέρος εκτάσεων που πρέπει να απαλλοτριωθούν) και στη συνέχεια να γίνουν όλες οι ενέργειες ώστε το έργο να ενταχθεί για χρηματοδότηση στο ΕΣΠΑ.
Μισή σύνδεση
Να θυμίσουμε ότι πρόκειται στην ουσία για τη μισή σύνδεση του νομού Πρέβεζας με την Τύρια, και άρα την Εγνατία οδό. Και είναι μισή η σύνδεση αφού το άλλο κομμάτι που αφορά την περιφερειακή ενότητα Ιωαννίνων έχει ήδη ανάδοχο.
Ουσιαστικά το έργο που κάποτε είχε ... προμελετηθεί ως ενιαίο και «κόπηκε» στα δυο μετά την ακύρωση της διαδικασίας για την οριστική μελέτη, το 2004, από τον πρώην περιφερειάρχη Δημήτρη Πανοζάχο με το αιτιολογικό ότι ήταν οικονομικά ασύμφορη, μας έφτασε στο σημείο να μιλάμε για έργο ... δύο ταχυτήτων.
Στη συνέχεια η συνέχιση και ολοκλήρωση της μελέτης σύνδεσης υπογράφτηκε το 2009 με πέντε χρόνια καθυστέρηση παρά τις συνεχείς πιέσεις του τότε Νομάρχη Πρέβεζας κ. Βασίλη Ιωάννου, των φορέων του νομού Πρέβεζας αλλά και της ευρύτερης περιοχής
Όπως και να έχει, η οδική σύνδεση της Εγνατίας με την Πρέβεζα έχει σημασία μόνο αν γίνει όλη, κι όχι μισή. Πρόκειται για ένα σημαντικό έργο για την περιοχή και είναι άλλωστε σε όλους γνωστή η σημασία του αφού εκτός των άλλων θα βγάλει από την συγκοινωνιακή απομόνωση την ευρύτερη περιοχή της Λάκας Σουλίου, που είναι από τις φτωχότερες της Ηπείρου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου