Τρίτη, 29 Νοεμβρίου 2011

Υπογραφές για το δρόμο Τύρια-Σιστρούνι

Συντάκτης: Χρήστος Καζάκος, Νέοι Αγώνες 
Στις 7 Δεκεμβρίου μεταξύ Περιφέρειας και νέου αναδόχου


Για τις 7 Δεκεμβρίου έχει οριστεί το...ραντεβού ανάμεσα στην αρμόδια Διεύθυνση της Περιφέρειας Ηπείρου και τον ανάδοχο του έργου «Βελτίωση της οδού Τύρια-Σιστρούνι» για την υπογραφή της σύμβασης ανάθεσης.


Πρόκειται για τον δεύτερο μειοδότη ο οποίος αποδέχθηκε να αναλάβει το έργο μετά την άρνηση του πρώτου ο οποίος κηρύχθηκε έκπτωτος και κινήθηκε δικαστικά χωρίς αποτέλεσμα για τον ίδιο. Τον δρόμο για την ανάθεση του έργου στον δεύτερο μειοδότη άνοιξε πρόσφατα το Ελεγκτικό Συνέδριο με την έγκριση του σχεδίου της σύμβασης.
Για τη θετική αυτή εξέλιξη ως προς το τμήμα στο νομό Ιωαννίνων, αφού ο υπόλοιπος δρόμος σύνδεσης της Πρέβεζας με την Εγνατία στον κόμβο Τύριας είναι σε τελικό στάδιο μελετών, αναμένεται να ενημερώσει σήμερα το Περιφερειακό Συμβούλιο ο Περιφερειάρχης Αλέξανδρος Καχριμάνης. Στην ημερήσια διάταξη έχει ενταχθεί με αίτημα των παρατάξεων της μειοψηφίας, σχετικό θέμα.


«ΠΡΙΣΜΑ ΔΟΜΗ ΑΤΕ» η νέα ανάδοχος

Νέος ανάδοχος του έργου είναι η τεχνική εταιρεία «ΠΡΙΣΜΑ ΔΟΜΗ ΑΤΕ» , με έκπτωση 32,33% επί του προϋπολογισμού των 12.600.000 ευρώ.

Το έργο είναι ενταγμένο προ πολλού στο πρόγραμμα «Πίνδος» και επειδή οι εθνικοί πόροι είναι μειωμένοι, η Περιφέρεια εξετάζει τη δυνατότητα να ενταχθεί στο ΕΣΠΑ.


Η Περιφέρεια αναμένει εντός των ημερών την εγγυητική επιστολή (για ποσό άνω των 2 εκ. ευρώ) από τον νέο ανάδοχο προκειμένου να την ελέγξει για την εγκυρότητα της για να μπουν την ερχόμενη εβδομάδα οι υπογραφές. Το προηγούμενο διάστημα επικαιροποιήθηκαν στοιχεία του φακέλου του έργου από την ανάδοχο εταιρεία.


Κατά μεγάλη σύμπτωση την ημέρα υπογραφής της σύμβασης λήγει και η προθεσμία που έχει ο έκπτωτος ανάδοχος, η εταιρεία «Α. ΚΑΠΕΤΑΝΙΔΗΣ Α.Τ.Ε.Ε.» , για να καταθέσει αίτηση θεραπείας επί της νέας απόφασης έκπτωσης του. Άσχετα με το αν θα κάνει χρήση ή όχι του δικαιώματος αυτού, η διαδικασία υπογραφής της σύμβασης είναι ανεξάρτητη. Απλά ο έκπτωτος ανάδοχος προσπαθεί να αποφύγει, πλέον, την παρακράτηση της εγγυητικής επιστολής συμμετοχής στο διαγωνισμό, ύψους 200.000 ευρώ.



Δυο φορές έκπτωτη η πρώτη ανάδοχος...

Η εταιρεία «Α. ΚΑΠΕΤΑΝΙΔΗΣ Α.Τ.Ε.Ε.» (είχε προσφέρει έκπτωση 36%) κηρύχθηκε έκπτωτη επειδή επί μακρόν αρνούνταν να προσέλθει για την υπογραφή της σύμβασης με την πρώην νομαρχιακή αυτοδιοίκηση Ιωαννίνων, επικαλούμενη προβλήματα στις μελέτες και στις απαλλοτριώσεις. Η έκπτωση έγινε με απόφαση της αρμόδιας επιτροπής της πρώην Ν.Α και αυτό έδωσε την αφορμή να προσφύγει, αφού απορρίφθηκε η ένσταση του, στο Εφετείο η ανάδοχος. Στο διάστημα της δικαστικής εκκρεμότητας η πρώην Ν.Α ανέθεσε το έργο στον δεύτερο μειοδότη και έστειλε για προσυμβατικό έλεγχο τη σύμβαση στο Ελεγκτικό Συνέδριο. Η απόφαση του Εφετείου που εκδόθηκε τον περασμένο Αύγουστο και δεν δικαίωνε κανένα από τα δυο μέρη, απλά επί των τύπων ζητούνταν να γίνει η έκπτωση με απόφαση της αρμόδιας υπηρεσίας της Περιφέρειας, κάτι που έγινε ήδη και λήγει στις 7 Δεκεμβρίου η προθεσμία για αίτηση θεραπείας από τον εκ νέου έκπτωτο ανάδοχο. Ακολούθησε η καταλυτική για την τύχη του έργου και αποφυγή νέων καθυστερήσεων, έγκριση της σύμβασης από το Ελεγκτικό Συνέδριο και έτσι η Περιφέρεια έχει τη δυνατότητα να υπογράψει με τον δεύτερο μειοδότη τη σύμβαση.



«Γεφύρι της Άρτας», από τον Ιούνιο του 2009



Το έργο που αφορά τη σύνδεση του νοτίου τμήματος του νομού Ιωαννίνων (και σε συνέχεια με άλλο έργο του νομού Πρέβεζας, στο Θεσπρωτικό) με την Εγνατία οδό στον κόμβο Τύριας, έχει μεγάλο παρελθόν. Αρχικά ήταν ενιαία η μελέτη από Τύρια μέχρι Θεσπρωτικό, αλλά το 2004 ακυρώθηκε. Συντάχθηκε νέα μελέτη, αφού «έσπασε» σε δυο τμήματα, ένα για το νομό Ιωαννίνων κι ένα για το νομό Πρέβεζας και δημοπρατήθηκε, αφού χρειάστηκαν και πρόσθετες γεωτεχνικές-γεωλογικές μελέτες, τον Ιούνιο του 2009 με μεγάλη συμμετοχή εργοληπτικών εταιρειών.



Το τμήμα που θα κατασκευαστεί με το έργο που ανατίθεται την ερχόμενη εβδομάδα, έχει μήκος 14, 5 χιλιόμετρα, το πλάτος του φτάνει τα 8,5 μέτρα, ενώ περιλαμβάνει πάρα πολλά τεχνικά. Πρόκειται για βελτίωση υφιστάμενης οδού. Από τον κόμβο Εγνατίας στην Τύρια μέχρι το Σιστρούνι η διαδρομή, ενώ από εκεί μέχρι τη γέφυρα Μπακόλα και τα όρια του νομού Πρέβεζας υπάρχει επαρχιακός δρόμος που πρέπει να ανακατασκευαστεί και με τη μελέτη που συντάσσεται (πρόσφατα εγκρίθηκαν οι ΜΠΕ) θα φτάνει μέχρι το Θεσπρωτικό.



Το άλλο τμήμα έχει καθυστερήσει ως προς τη μελέτη και για τη χρηματοδότηση του έργου η ελπίδα είναι το ΕΣΠΑ, όπως και για το τμήμα Τύρια-Σιστρούνι. Η Περιφέρεια εξετάζει τρόπους ώστε να μπορεί και το πρώτο τμήμα να ενταχθεί στο ΕΣΠΑ, αφού το «Πίνδος» πολύ δύσκολα θα χρηματοδοτήσει την κατασκευή γρήγορα και απρόσκοπτα. Επίσης, υπάρχει το ενδεχόμενο να γίνει και άλλη σύνδεση της Πρέβεζας με την Εγνατία, δηλαδή από τη γέφυρα Μπακόλα προς Λούρο, αλλά όλα είναι ανοιχτά.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου