Ανατέθηκε και η λειτουργία τους σε εταιρεία, ενώ προχωρά η εγκατάσταση των προσωρινών σταθμών
Στην τελική ευθεία έχουν μπει οι προετοιμασίες για την λειτουργία τω προσωρινών σταθμών διοδίων στην Εγνατία οδό και ειδικότερα εντός Ηπείρου και στο Μαλακάσι προς τη βόρεια Ελλάδα. Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι όσοι κατευθύνονται προς Ηγουμενίτσα και είναι πολλοί, λόγω αποδράσεων στις παραλίες της ή προς την Κέρκυρα, θα έχουν για έναν ακόμη μήνα μικρότερο κόστος, μετά θα καταβάλουν το αντίτιμο των διοδίων που ακόμη δεν έχει προσδιοριστεί.Πρώτος αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία, όπως μας ενημέρωσε ο Διευθυντής της «Εγνατία οδός Α.Ε» στην Ήπειρο, Θέμης Σιόντης, ο σταθμός του Μαλακασίου που είναι σε προχωρημένο στάδιο κατασκευής. Σύντομα δηλαδή το ταξίδι προς τη βόρεια Ελλάδα μαζί με τα άλλα διόδια θα κοστίζει επιπλέον χρήματα.Με λίγες μέρες διαφορά, προς τα τέλη του επόμενου μήνα θα ανοίξει και αυτός κοντά στον κόμβο Τύριας.Ο σταθμός στη διαδρομή Γιάννινα-Ηγουμενίτσα και το αντίστροφο «στήνεται» σε απόσταση 1,5 χιλιομέτρου από τον κόμβο Τύριας (προς Ηγουμενίτσα) και ήδη έχουν γίνει οι προετοιμασίες για την εγκατάσταση των προκάτ οικίσκων και διαμορφώνονται οι νησίδες. Θα υπάρχουν δυο διελεύσεις ανά κατεύθυνση και μια διπλή στη μέση και δεν αναμένεται να προκαλείται καθυστέρηση στην κυκλοφορία των οχημάτων.
Ανατέθηκε και η λειτουργία
Την κατασκευή τω προσωρινών σταθμών ανέλαβε την Άνοιξη η γνωστή από πολλά τμήματα της Εγνατίας, εταιρεία «ΑΚΤΩΡ», ενώ την προμήθεια του εξοπλισμού και λειτουργία των διοδίων η εταιρεία «Αττικές Διαδρομές» μετά από διαγωνισμό που διενεργήθηκε.Συνολικά οι προσωρινοί σταθμοί διοδίων, μέχρι να εφαρμοστεί το σύστημα με τα ηλεκτρονικά (πληρώνεις ανάλογα με τα χιλιόμετρα που διανύεις) είναι έξι και άμεσα μας αφορούν οι δυο, Μαλακασίου και Τύριας. Τα διόδια σε όλο το μήκος της Εγνατίας καθυστέρησαν παρόλο που η χώρα είχε υποχρέωση λόγω της συγχρηματοδότησης του έργου από την Ε.Ε να τα θέσει σε λειτουργία από το 2008. Μοιραία δεν υπήρξαν έσοδα ούτε για τη δαπανηρή συντήρηση και την εξυπηρέτηση δανείων που έλαβε η εταιρεία για να ολοκληρώσει τμήματα.Η λύση των προσωρινών διοδίων θα φέρει έσοδα στα ταμεία, αυτός είναι ο άμεσος στόχος.
Η Ήπειρος δεν εξαιρέθηκε
Τελικά δεν αποφεύχθηκε η επιβολή διοδίων εντός Ηπείρου, αφού νωρίτερα είχαν «καταργηθεί» τα διόδια στο Δροσοχώρι, όπου και ο σταθμός που στήθηκε προ ετών.Θυμίζουμε ότι το Περιφερειακό Συμβούλιο ομόφωνα είχε λάβει απόφαση και ζητούσε να μην ισχύσουν διόδια εντός της Ηπείρου, αλλά να εφαρμοστούν μια και καλή τα ηλεκτρονικά. Ο υφυπουργός Υποδομών Γιάννης Μαγκριώτης, παρόλο που οι βουλευτές και η αυτοδιοίκηση πρότειναν να είναι αυξημένο το αντίτιμο στο Μαλακάσι και να μην γίνει ο προσωρινός σταθμός μεταξύ Ιωαννίνων και Θεσπρωτίας, δεν αποδέχθηκε το αίτημα σε σύσκεψη που είχε γίνει στα Γιάννινα και έτσι τα διόδια έρχονται...Μέχρι να δούμε και το μέλλον της Εγνατίας που οδεύει προς παραχώρηση της λειτουργίας και εκμετάλλευσης σε ιδιώτες από το 2012, όπως προαναγγέλθηκε.
Σε αναμονή για τον ΣΕΑ Ελευθεροχωρίου
Σε ότι αφορά τον Σταθμό Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών που θα λειτουργήσει στο Ελευθεροχώρι (όρια Ιωαννίνων-Θεσπρωτίας) προ πολλού έχει ανατεθεί στην εταιρεία «ΑΕΓΕΚ» (δεύτερος διαγωνισμός αυτός, αφού ο πρώτος με ανάδοχο την Motor oil ακυρώθηκε) και αναμένεται ακόμη η έναρξη κατασκευής αφού ολοκληρωθούν οι αναγκαίες εργασίας προετοιμασίας του χώρου, ένθεν και ένθεν του αυτοκινητοδρόμου, όπου σήμερα λειτουργούν πάρκινγκ, αρχικά με πρατήριο καυσίμων και σταδιακά με άλλες υποδομές που προβλέπονται στη σύμβαση.
Επίχωμα στο Περιστέρι και άλλες παρεμβάσεις
Το έργο αποκατάστασης του προβλήματος με το επίχωμα κοντά στο Περιστέρι, μετά τη γέφυρα και τη σήραγγα Δεματίου, παραμένει σε διαδικασία για την δημοπράτηση του, αφού εγκριθούν οι περιβαλλοντικοί όροι. Πάντως, ο προϋπολογισμός των 11 εκ. ευρώ αποτελεί ένα επιπλέον πρόβλημα για την εταιρεία, όμως είναι παρέμβαση που ούτως ή άλλως θα γίνει για να δοθεί κάποια στιγμή πλήρης ο αυτοκινητόδρομος στην κυκλοφορία χωρίς το κενό των 800 μέτρων στο ύψος του Μεγάλου Περιστερίου.Συνεχίζονται και αυτό το διάστημα οι εργασίες για τη συμπλήρωση ελλείψεων σε ηλεκτρομηχανολογικό εξοπλισμό σε σήραγγες (αυτός είναι ο λόγος που είναι διαθέσιμη σε πολλές η μία λωρίδα κυκλοφορίας), αλλά και οι άλλες αναγκαίες συντηρήσεις του οδοστρώματος και όχι μόνο που έχει αναλάβει η εταιρεία «ΑΕΓΕΚ».
Πηγή: Νέοι Αγώνες
Στην τελική ευθεία έχουν μπει οι προετοιμασίες για την λειτουργία τω προσωρινών σταθμών διοδίων στην Εγνατία οδό και ειδικότερα εντός Ηπείρου και στο Μαλακάσι προς τη βόρεια Ελλάδα. Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι όσοι κατευθύνονται προς Ηγουμενίτσα και είναι πολλοί, λόγω αποδράσεων στις παραλίες της ή προς την Κέρκυρα, θα έχουν για έναν ακόμη μήνα μικρότερο κόστος, μετά θα καταβάλουν το αντίτιμο των διοδίων που ακόμη δεν έχει προσδιοριστεί.Πρώτος αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία, όπως μας ενημέρωσε ο Διευθυντής της «Εγνατία οδός Α.Ε» στην Ήπειρο, Θέμης Σιόντης, ο σταθμός του Μαλακασίου που είναι σε προχωρημένο στάδιο κατασκευής. Σύντομα δηλαδή το ταξίδι προς τη βόρεια Ελλάδα μαζί με τα άλλα διόδια θα κοστίζει επιπλέον χρήματα.Με λίγες μέρες διαφορά, προς τα τέλη του επόμενου μήνα θα ανοίξει και αυτός κοντά στον κόμβο Τύριας.Ο σταθμός στη διαδρομή Γιάννινα-Ηγουμενίτσα και το αντίστροφο «στήνεται» σε απόσταση 1,5 χιλιομέτρου από τον κόμβο Τύριας (προς Ηγουμενίτσα) και ήδη έχουν γίνει οι προετοιμασίες για την εγκατάσταση των προκάτ οικίσκων και διαμορφώνονται οι νησίδες. Θα υπάρχουν δυο διελεύσεις ανά κατεύθυνση και μια διπλή στη μέση και δεν αναμένεται να προκαλείται καθυστέρηση στην κυκλοφορία των οχημάτων.
Ανατέθηκε και η λειτουργία
Την κατασκευή τω προσωρινών σταθμών ανέλαβε την Άνοιξη η γνωστή από πολλά τμήματα της Εγνατίας, εταιρεία «ΑΚΤΩΡ», ενώ την προμήθεια του εξοπλισμού και λειτουργία των διοδίων η εταιρεία «Αττικές Διαδρομές» μετά από διαγωνισμό που διενεργήθηκε.Συνολικά οι προσωρινοί σταθμοί διοδίων, μέχρι να εφαρμοστεί το σύστημα με τα ηλεκτρονικά (πληρώνεις ανάλογα με τα χιλιόμετρα που διανύεις) είναι έξι και άμεσα μας αφορούν οι δυο, Μαλακασίου και Τύριας. Τα διόδια σε όλο το μήκος της Εγνατίας καθυστέρησαν παρόλο που η χώρα είχε υποχρέωση λόγω της συγχρηματοδότησης του έργου από την Ε.Ε να τα θέσει σε λειτουργία από το 2008. Μοιραία δεν υπήρξαν έσοδα ούτε για τη δαπανηρή συντήρηση και την εξυπηρέτηση δανείων που έλαβε η εταιρεία για να ολοκληρώσει τμήματα.Η λύση των προσωρινών διοδίων θα φέρει έσοδα στα ταμεία, αυτός είναι ο άμεσος στόχος.
Η Ήπειρος δεν εξαιρέθηκε
Τελικά δεν αποφεύχθηκε η επιβολή διοδίων εντός Ηπείρου, αφού νωρίτερα είχαν «καταργηθεί» τα διόδια στο Δροσοχώρι, όπου και ο σταθμός που στήθηκε προ ετών.Θυμίζουμε ότι το Περιφερειακό Συμβούλιο ομόφωνα είχε λάβει απόφαση και ζητούσε να μην ισχύσουν διόδια εντός της Ηπείρου, αλλά να εφαρμοστούν μια και καλή τα ηλεκτρονικά. Ο υφυπουργός Υποδομών Γιάννης Μαγκριώτης, παρόλο που οι βουλευτές και η αυτοδιοίκηση πρότειναν να είναι αυξημένο το αντίτιμο στο Μαλακάσι και να μην γίνει ο προσωρινός σταθμός μεταξύ Ιωαννίνων και Θεσπρωτίας, δεν αποδέχθηκε το αίτημα σε σύσκεψη που είχε γίνει στα Γιάννινα και έτσι τα διόδια έρχονται...Μέχρι να δούμε και το μέλλον της Εγνατίας που οδεύει προς παραχώρηση της λειτουργίας και εκμετάλλευσης σε ιδιώτες από το 2012, όπως προαναγγέλθηκε.
Σε αναμονή για τον ΣΕΑ Ελευθεροχωρίου
Σε ότι αφορά τον Σταθμό Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών που θα λειτουργήσει στο Ελευθεροχώρι (όρια Ιωαννίνων-Θεσπρωτίας) προ πολλού έχει ανατεθεί στην εταιρεία «ΑΕΓΕΚ» (δεύτερος διαγωνισμός αυτός, αφού ο πρώτος με ανάδοχο την Motor oil ακυρώθηκε) και αναμένεται ακόμη η έναρξη κατασκευής αφού ολοκληρωθούν οι αναγκαίες εργασίας προετοιμασίας του χώρου, ένθεν και ένθεν του αυτοκινητοδρόμου, όπου σήμερα λειτουργούν πάρκινγκ, αρχικά με πρατήριο καυσίμων και σταδιακά με άλλες υποδομές που προβλέπονται στη σύμβαση.
Επίχωμα στο Περιστέρι και άλλες παρεμβάσεις
Το έργο αποκατάστασης του προβλήματος με το επίχωμα κοντά στο Περιστέρι, μετά τη γέφυρα και τη σήραγγα Δεματίου, παραμένει σε διαδικασία για την δημοπράτηση του, αφού εγκριθούν οι περιβαλλοντικοί όροι. Πάντως, ο προϋπολογισμός των 11 εκ. ευρώ αποτελεί ένα επιπλέον πρόβλημα για την εταιρεία, όμως είναι παρέμβαση που ούτως ή άλλως θα γίνει για να δοθεί κάποια στιγμή πλήρης ο αυτοκινητόδρομος στην κυκλοφορία χωρίς το κενό των 800 μέτρων στο ύψος του Μεγάλου Περιστερίου.Συνεχίζονται και αυτό το διάστημα οι εργασίες για τη συμπλήρωση ελλείψεων σε ηλεκτρομηχανολογικό εξοπλισμό σε σήραγγες (αυτός είναι ο λόγος που είναι διαθέσιμη σε πολλές η μία λωρίδα κυκλοφορίας), αλλά και οι άλλες αναγκαίες συντηρήσεις του οδοστρώματος και όχι μόνο που έχει αναλάβει η εταιρεία «ΑΕΓΕΚ».
Πηγή: Νέοι Αγώνες
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου