Από Στ. Καλογιάννη, Κ. Παπασιώζο και Δ. Τσουμάνη
Αφορμή για νέα «επίθεση» στον υφυπουργό Υποδομών Γιάννη Μαγκριώτη, από τον Σταύρο Καλογιάννη και συναδέλφους του, έδωσε η απάντηση του σε μια ακόμη ερώτηση για την μη ολοκλήρωση του ανισόπεδου κόμβου Αγίου Δημητρίου Πέτα της παράκαμψης Άρτας-Φιλιππιάδας που αποτελεί τμήμα της Ιόνιας οδού. Σύμφωνα με τον υφυπουργό, για τη διακοπή εργασιών στον κόμβο ευθύνεται η Ν.Δ. στηριζόμενος, προφανώς, στις μεγάλες καθυστερήσεις από το 2005 και μετά για την ανάθεση του τμήματος Πέτα-Σελλάδες και του κόμβου.
Χωρίς να επισυνάπτεται η ακριβής απάντηση του κ. Μαγκριώτη, παρά μόνο ότι «...οι αστοχίες της προηγούμενης Κυβέρνησης οδήγησαν το έργο σε τετραετή καθυστέρηση», ο κ. Καλογιάννης και οι βουλευτές Άρτας Κώστας Παπασιώζος και Πρέβεζας Δημήτρης Τσουμάνης, προχώρησαν σε κοινή δήλωση στην οποία αναφέρουν: «Είχαμε ερωτήσει τον Υπουργό Υποδομών για ποιόν λόγο σταμάτησαν οι εργασίες στον κόμβο της Άρτας, που αποτελεί κομμάτι της Ιόνιας οδού.
Η απάντηση του αρμόδιου Υφυπουργού είναι απαράδεκτη. Ακολουθεί για μία ακόμα φορά την γνωστή του τακτική, να επιρρίπτει μονίμως στη Νέα Δημοκρατία την ευθύνη για ο,τιδήποτε κακό συμβαίνει στο Υπουργείο του την τελευταία διετία».
Δεν τηρήθηκαν τα χρονοδιαγράμματα
Οι τρεις βουλευτές της Ν.Δ υπενθυμίζουν απαντήσεις, δηλώσεις και τα χρονοδιαγράμματα που έχει δώσει ο κ. Μαγκριώτης την τελευταία διετία:
-Απαντώντας σε παλαιότερη Ερώτησή μας, με το έγγραφο υπ' αρ. πρωτ. 1020 στις 22.06.2010, ο Υφυπουργός μας πληροφορούσε ότι: «Το έργο «Ιόνια Οδός, Τμήμα Άγιος Δημήτριος - Σελλάδες της Παράκαμψης Άρτας - Φιλιππιάδας, έχει ολοκληρωθεί, εκτός από τον ανισόπεδο κόμβο της Άρτας, ο οποίος προβλέπεται να ολοκληρωθεί εντός του τρέχοντος έτους», δηλαδή το 2010!
-Απαντώντας σε επόμενη Ερώτησή μας, με το έγγραφο υπ' αρ. πρωτ. 2060 στις 14.01.2011 δήλωνε: «Η προσωρινή σύνδεση του άξονα Αντιρρίου - Ιωαννίνων με το τμήμα Αγ. Δημήτριος - Φιλιππιάδα μέσω ισόπεδου κόμβου, δεν κατέστη δυνατόν να γίνει πριν τις εορτές των Χριστουγέννων, λόγω καθυστέρησης της ηλεκτροδότησης του έργο από τη ΔΕΗ, και αναμένεται να πραγματοποιηθεί μέχρι τέλους Ιανουαρίου του 2011»!
-Στις 11 Μαρτίου του 2011, σε επίσκεψή του στην Άρτα, ο Υφυπουργός δήλωνε: «...συνεχίζουμε τις εργασίες για την κατασκευή του ανισόπεδου κόμβου, που θα ολοκληρωθεί στο τέλος του καλοκαιριού»!
«Εάν δεν μπορούν, ας παραιτηθούν»
«Βρισκόμαστε στα μέσα του φθινοπώρου 2011, τα έργα στον ανισόπεδο κόμβο έχουν σταματήσει εδώ και ένα δίμηνο και σήμερα ο Υφυπουργός θεωρεί υπεύθυνη τη Νέα Δημοκρατία!», σχολιάζουν οι τριες βουλευτές και προσθέτουν:
«Δηλώνουμε ότι είναι απαράδεκτη και προσβλητική για τη νοημοσύνη των Ηπειρωτών η απάντηση του Υφυπουργού κ. Μαγκριώτη. Η σημερινή Κυβέρνηση εισήλθε ήδη στον τρίτο της χρόνο. Δυστυχώς για τον τόπο και τους συμπολίτες μας η πολιτική που ακολουθεί η ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών χαρακτηρίζεται από έλλειψη γνώσης του αντικειμένου, από αλαζονεία και από πλήρη αναξιοπιστία.
Ας αφήσουν τις προκλητικές δηλώσεις και ας ασχοληθούν επιτέλους με το αντικείμενό τους, εάν μπορούν. Εάν δεν μπορούν, όπως απέδειξαν στα δύο χρόνια της θητείας τους, ας παραιτηθούν.
Ο τόπος δεν αντέχει πλέον τέτοια πολιτική ανικανότητα!»
Κίνδυνος διάλυσης της εργολαβίας
Οι εργασίες στον κόμβο έχουν διακόπηκαν το καλοκαίρι, ο ανάδοχος είναι απλήρωτος και πρόσφατα ο Περιφερειάρχης σε έγγραφο του προς τον υπουργό Υποδομών σημείωνε ότι υπάρχει κίνδυνος να αποχωρήσει και να μείνει ημιτελής ο ανισόπεδος κόμβος:
«Το ενδεχόμενο να διαλυθεί η σημερινή εργολαβία, στην πράξη - με την υπάρχουσα κατάσταση - οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια στην εγκατάλειψή του για πολλά ακόμη χρόνια. Η σημερινή πρόχειρη διαμόρφωση του ισόπεδου κόμβου έχει ως αποτέλεσμα τη μίξη τοπικής και διερχόμενης κυκλοφορίας με συνέπεια να είναι αυξημένος ο κίνδυνος ατυχημάτων, να επέρχονται σημαντικές καθυστερήσεις και τα επίπεδα ατμοσφαιρικής ρύπανσης και ηχορύπανσης να είναι ιδιαίτερα υψηλά».
Ούτε η παρέμβαση που είχε γίνει στον πρωθυπουργό Γιώργο Παπανδρέου στην, προ διμήνου, επίσκεψη του στην Άρτα, έφερε αποτέλεσμα, αφού το αίτημα αρχών και φορέων ήταν να δοθούν τα χρήματα για να πληρωθεί ο ανάδοχος και να ολοκληρώσει τον κόμβο.
Υπήρξε η πληροφορία ότι δόθηκαν οι πιστώσεις, αλλά δεν επαληθεύτηκε ποτέ και σήμερα όλα εξαρτώνται από το αν θα πληρωθεί ο εργολάβος για να μην εγκαταλείψει το έργο.
Στο τελικό στάδιο η κατασκευή, μεγάλη η καθυστέρηση
Ο ανισόπεδος κόμβος έχει κατασκευαστεί σε μεγάλο βαθμό και η αρχική πρόβλεψη ήταν για παράδοση το 2009, όμως υπήρξαν προβλήματα και καθυστερήσεις και δεν κατέστη δυνατή η παράδοση, ούτε το περασμένο Πάσχα, ούτε το καλοκαίρι, έστω και με διετή καθυστέρηση.
Έτσι στις αρχές του 2011 δόθηκε στην κυκλοφορία το δεύτερο τμήμα της παράκαμψης Άρτας-Φιλιππιάδας, δηλαδή τα 8 χιλιόμετρα αυτοκινητόδρομου από Πέτα μέχρι Σελλάδες, με προσωρινό ισόπεδο κόμβο και με στόχο να είναι πλήρης η παράκαμψη των 23 χιλιομέτρων, δηλαδή κομμάτι της Ιόνιας οδού, αφού το μεγάλο τμήμα από στρατόπεδο Φιλιππιάδας μέχρι Πέτα, είχε δοθεί στην κυκλοφορία από το 2003.
Η προσωρινή λύση μάλλον θα κρατήσει πολύ, εφόσον δεν πληρωθεί ο ανάδοχος και διαλυθεί η εργολαβία.
Το δεύτερο τμήμα της παράκαμψης πέρασε από πολλές ...περιπέτειες χρηματοδότησης (από το 2002 μέχρι το 2005 το Νοέμβριο) μέχρι να αναλάβει την κατασκευή η εταιρεία ΕΛΤΕΡ το 2005 και αυτές οφείλονταν στο κόμβο Αγίου Δημητρίου και τις προσφυγές που κατατέθηκαν στο ΣτΕ.
Η αρχική πρόβλεψη ήταν για μη ανισόπεδο κόμβο στον Άγιο Δημήτριο και αυτό αποτέλεσε την αιτία για προσφυγές στο ΣτΕ και μεγάλη καθυστέρηση.
Επί διακυβέρνησης της χώρας από τη Ν.Δ συνέβησαν πολλά με αυτόν τον κόμβο και εξ αυτού ο υφυπουργός Υποδομών Γ. Μαγκριώτης επιρρίπτει ευθύνες στη Ν.Δ κάτι που δεν αποδέχονται οι τρεις βουλευτές. Χάθηκε τότε πολύς χρόνος μέχρι να καταλήξουν αν ο κόμβος θα είναι ισόπεδος ή ανισόπεδος και αν θα ήταν κάτω η διέλευση της εθνικής οδού Άρτας-Καρδίτσας ή πάνω, και τελικά η Ιόνια υψώθηκε σε γέφυρα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου