Σάββατο 10 Σεπτεμβρίου 2011

«Παγωμένοι» παραμένουν οι αυτοκινητόδρομοι

EpirusPost.gr
Σε εξαιρετικά δύσκολη φάση φαίνεται πως βρίσκονται οι διαπραγματεύσεις του Δημοσίου με τις κοινοπραξίες που κατασκευάζουν τους πέντε μεγάλους αυτοκινητοδρόμους: Οι κοινοπραξίες φέρονται, σύμφωνα με πληροφορίες, να ζητούν το σύνολο των εισπράξεων από τα διόδια με την αιτιολογία πως έχει μειωθεί η διέλευση των οχημάτων. Το υπουργείο Υποδομών φέρεται να είναι ανοικτό στην υιοθέτηση τεχνικών λύσεων αλλά κάθετα αντίθετο στο αίτημα για πλήρη απόδοση των εσόδων από τα διόδια.
Σύμφωνα με πληροφορίες που επικαλείται το Αθηναϊκό Πρακτορείο, οι κοινοπραξίες απαιτούν για λογαριασμό τους όλες τις εισπράξεις από τα διόδια για το σύνολο της τριακονταετούς παραχώρησης με την αιτιολογία ότι μειώθηκαν οι ροές αυτοκινήτων και τα έσοδα θα είναι μικρότερα.
Με βάση τις αρχικές συμβάσεις, τα προβλεπόμενα έσοδα από το σύνολο της παραχώρησης υπολογίζονται σε 28-30 δισ. ευρώ, εκ των οποίων 8 δισ. ευρώ θα λάβουν οι κατασκευάστριες κοινοπραξίες και τα 22 δισ. ευρώ το δημόσιο.
Σύμφωνα με τις τωρινές εκτιμήσεις, τα έσοδα υπολογίζονται σε 20 δισ. ευρώ, τα οποία ζητούν να πάρουν εξ ολοκλήρου οι κοινοπραξίες και οι τράπεζες -κάτι στο οποίο είναι κάθετα αντίθετο το ελληνικό δημόσιο.
Οι κοινοπραξίες φέρονται επίσης να αρνούνται το μνημόνιο συνεργασίας, που είχε μονογραφηθεί τον περασμένο Ιούνιο και προέβλεπε ενδιάμεση εξάμηνη λύση, ώστε να προχωρήσουν τα έργα και επανήλθαν απαιτώντας συμφωνία μόνο για οριστική λύση με βασικό προαπαιτούμενο την είσπραξη του συνόλου των εσόδων από τα διόδια.
Το υπουργείο ζητεί επίσης τις προηγούμενες ενημερώσεις από τις κοινοπραξίες για το πού έχουν διατεθεί τα χρήματα, που έχουν εισπράξει το τελευταίο τρίμηνο, από τα διόδια.
Πονοκέφαλο αποτελούν και τα επιτόκια, καθώς η πλευρά του ελληνικού δημοσίου αρνείται να αλλάξει ο βασικός όρος των αρχικών συμβάσεων, που καθορίζει τα επιτόκια δανεισμού στο 3,5%, ενώ οι τράπεζες ζητούν τώρα επιτόκια 6% και 7%. Το θέμα τέθηκε σε σύσκεψη μέσα στο καλοκαίρι υπό την προεδρία του πρωθυπουργού, Γ. Παπανδρέου.
Στελέχη του υπουργείου Υποδομών δήλωνε ότι βασικός παράγοντας που θα κρίνει την πορεία των διαπραγματεύσεων είναι η έγκριση από τα κοινοβούλια χωρών της Ευρωζώνης της συμφωνίας της 21ης Ιουλίου, καθώς εκτιμάται ότι θα δημιουργήσει το κατάλληλο κλίμα ασφάλειας για να προχωρήσουν οι τράπεζες στην υπογραφή της συμφωνίας.
Σημειώνεται ότι τα περισσότερα από τα έργα, εκτός από το δρόμο Κόρινθος-Καλαμάτα και το τμήμα Μαλιακός-Κλειδί έχουν «παγώσει». Πηγή του υπουργείου Υποδομών δεν απέκλειε το ενδεχόμενο, αν δεν προχωρήσει η διαδικασία, να καταγγελθούν οι συμβάσεις και να προχωρήσει η κατασκευή των αυτοκινητοδρόμων με κονδύλια από το ΕΣΠΑ και το ελληνικό δημόσιο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου