Τετάρτη, 13 Μαΐου 2015

«Φύση: Τέχνης εργαστήριο» στην Παιδόπολη λίμνης Ζηρού

Διήμερο Σεμινάριο – Εργαστήριο από το Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Φιλιππιάδας«Φύση: Τέχνης εργαστήριο» στην Παιδόπολη λίμνης Ζηρού



Το Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Φιλιππιάδας, διοργανώνει στις 16 & 17 Μαΐου 2015,  στις εγκαταστάσεις του, στην Παιδόπολη λίμνης Ζηρού, διήμερο Σεμινάριο – Εργαστήριο,  με θέμα:  «Φύση: Τέχνης εργαστήριο».
Στο Σεμινάριο θα μελετηθούν διάφορες μορφές τέχνης όπως ζωγραφική, γλυπτική, μουσική, φωτογραφία, ποίηση κ.λ.π. και οι επιρροές του φυσικού περιβάλλοντος τόσο στη θεματολογία όσο και στην εξέλιξή τους. Επίσης θα μελετηθεί ο τρόπος που οι μορφές τέχνης μπορούν να αποτελέσουν εκπαιδευτικό εργαλείο για τη μετάδοση του περιβαλλοντικού μηνύματος. Κατά τη διάρκεια του Σεμιναρίου θα δοθούν θεωρητικά στοιχεία και μοντέλα βιωματικών παραδειγμάτων σχετικά με την αφηγηματική, την εικαστική, τη μουσική ή κινητική εμψύχωση των περιβαλλοντικών ζητημάτων.
Οι εισηγητές θα αναδείξουν ότι η οικολογική συνείδηση δεν διαμορφώνεται μόνο με τη λειτουργία του νου, αλλά απαιτεί συμμετοχή ψυχής και συναισθήματος αναδεικνύοντας τις συνθήκες κατά τις οποίες η Τέχνη γίνεται μια ουσιαστική γέφυρα ανάμεσα σε χώρους στους οποίους ασκείται η Περιβαλλοντική Αγωγή, όπως το Σχολείο και το Μουσείο.                                                  

Το σεμινάριο απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς Α/θμιας  και Β/θμιας Εκπαίδευσης των Νομών Πρέβεζας, Άρτας, Θεσπρωτίας, Ιωαννίνων, Λευκάδας & Αιτωλοακαρνανίας.
Το πρόγραμμα του Σεμιναρίου
ΣΑΒΒΑΤΟ 16 ΜΑΙΟΥ 2015
9:30-10:00    Χαιρετισμοί επισήμων
 Καλωσόρισμα στο ΚΠΕ –Στοχοθεσία του Σεμιναρίου, Νάστου Μαριάννα, M. Ed., Υπεύθυνη ΚΠΕ Φιλιππιάδας.          
10:00 – 10:40 «Οι διαστάσεις του φυσικού περιβάλλοντος στη λαϊκή ζωγραφική. Το παράδειγμα των ζωγράφων του Ζαγορίου», Στέφανος Τσιόδουλος, Ζωγράφος, Τμήμα πλαστικών Τεχνών Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
10:40-11:40  «Το περιβαλλοντικό μήνυμα και η προστασία της φύσης μέσα από την εικαστική έκφραση», Γούση Δήμητρα,  Ζωγράφος-εκπαιδευτικός, απόφοιτος ΑΣΚΤ.
11:40 -12:10  « Όταν δάσκαλος είναι η φύση: ένα βιωματικό εργαστήρι ιστορίας της τέχνης για την σχέση της τέχνης με τη φύση» Σαΐτη Χαρά, Εικαστικός & θεωρητικός της τέχνης. 
 12:10 -12:30 Διάλειμμα
12:30 -13:30 «Εργαστήριο: Όταν δάσκαλος είναι η φύση: ένα βιωματικό εργαστήρι ζωγραφικής»: Χαρά Σαΐτη, εικαστικός και θεωρητικός της τέχνης.
13:30-14:15 «Όταν η φύση γίνεται μουσειακό έκθεμα: Το παράδειγμα του Μουσείου Φυσικής Ιστορίας Χέλμη», Τριαντάφυλλος Διονύσης, πρόεδρος Μουσείου Φυσικής Ιστορίας Χέλμη Ζακύνθου
14:15 -14:45 Ερωτήσεις- συζήτηση
14:45- 16:45 Δίωρη διακοπή των εργασιών του σεμιναρίου
16:45-17:00 Προσέλευση και προετοιμασία υλικών εργαστηρίου
 17:00-20:30 Εργαστήριο 1: «Κατασκευή μακέτας βιοκλιματικού κτηρίου», Θεοδώρου Κική, Υπεύθυνη Σχολικών Δραστηριοτήτων Β/θμιας εκπ/σης Άρτας.
-  Εργαστήριο 2: «Ποίηση είναι το καταφύγιο που φθονούμε», Λάμπρος Βέλλιος, εκπαιδευτικός.
20.30-21:00: Συζήτηση
21:00  ΛΗΞΗ 1ης ημέρας
 21:30  ΔΕΙΠΝΟ
Κυριακή 17 ΜΑΙΟΥ 2015
9:30-10:45 Περιβαλλοντικό μονοπάτι-Ανάγνωση πεδίου «Παιδόπολη-Δάσος και Λίμνη Ζηρού »: Νάστου Μαριάννα, Υπεύθυνη ΚΠΕ Φιλιππιάδας, Χαριτοπούλου Μαρία, Αν Υπευθ. ΚΠΕ, Σταυροπούλου Βούλα, μέλος Π.Ο. ΚΠΕ Φιλιππιάδας
10:45-11:00 Επιστροφή στο ΚΠΕ-Διάλλειμα & χωρισμός σε ομάδες για παρακολούθηση παράλληλων εργαστηρίων
11:00 -13:00 Παράλληλα εργαστήρια
- Εργαστήριο 1. «Φωτογράμματα- από τις φωτογενικές ζωγραφιές στα Rayographs», Ζωγάκης Γιάννης, ζωγράφος, απόφοιτος ΑΣΚΤ.
- 13:00-13:30 (Πρόχειρο γεύμα)
- Εργαστήριο 2: «Όταν η τέχνη είναι το  μέσο για τη μετάδοση του περιβαλλοντικού μηνύματος», Τεχνικές στένσιλ-γκράφιτι, Γούση Δήμητρα, ζωγράφος απόφοιτος ΑΣΚΤ, υποψήφια διδάκτωρ:Τέχνη και Οικολογία.
- Εργαστήριο 3: «Η μουσική στα προγράμματα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης»,  μουσικά όργανα με υλικά της φύσης,  Παπαϊωάννου Θοδωρής, εκπαιδευτικός, μουσικός, συγγραφέας παιδικών βιβλίων
13:30 -15:30 Παράλληλα εργαστήρια
- Επανάληψη των εργαστηρίων με αλλαγή ομάδων συμμετεχόντων εκπαιδευτικών
15:30-16:00 Συζήτηση- αξιολόγηση-παραλαβή βεβαιώσεων

16:00 Λήξη σεμιναρίου:

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου