Σάββατο 8 Νοεμβρίου 2014

Σοβαρότατες καταγγελίες για σκάνδαλο στο Δήμο Ζηρού με την Κοινωφελή Επιχείρηση - "Δημιουργία εντυπώσεων" υποστηρίζει η πρώην δημοτική αρχή

DHMARXEIO FILIPPIADASwww.atpreveza.gr
Πρωτοφανείς καταγγελίες, ανάγνωση τιμολογίων από καμένα ξενοδοχεία και «οσμή» σκανδάλου είχε η συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου Ζηρού, (πραγματοποιήθηκε την περασμένη Τετάρτη) κατά τη συζήτηση-ενημέρωση για την Κοινωφελή Επιχείρηση του Δήμου Ζηρού.
Η νέα Πρόεδρος της Κοινωφελούς Επιχείρησης του Δήμου Ζηρού, κα Γεωργία Ξώνα, αφού ανέγνωσε την έκθεσή της, κατόπιν εμπεριστατωμένου ελέγχου, για την κατάσταση στην οποία βρίσκεται η Επιχείρηση μέχρι τις 31/10/2014, προέβη σε καταγγελίες.
Σε ερώτηση για το από αναμένονται χρήματα (σχετικά με τα 104.880 ευρώ, όπως θα δείτε παρακάτω) για οφειλές προς την εταιρεία, η κα Ξώνα απάντησε πως περιμένουν την επιχορήγηση για το ΚΔΑΠ και το «Βοήθεια στο Σπίτι», ενώ τόνισε πως ο Δήμος είχε υποχρέωση να επιχορηγήσει το 2012 και το 2013 με 90.000 ευρώ την Επιχείρηση και έχει δώσει μόνο ένα μέρος των χρημάτων.
Στη συνέχεια ο δημοτικός σύμβουλος κ. Γιώργος Γιάννος, ρώτησε την κα Ξώνα, πού πήγαν τα χρήματα, εφόσον η Επιχείρηση έχει οικονομική αυτοτέλεια. Η κα Ξώνα μεταξύ άλλων απάντησε:
«Αυτά τα χρήματα χρησιμοποιήθηκαν σε άλλους κωδικούς. Πιο πολύ χρησιμοποιήθηκαν σε εκδηλώσεις, για τις οποίες ο Δήμος δεν έδινε χρήματα» και συμπλήρωσε: «Από έλεγχο που έχω κάνει σε τιμολόγια, έχω χάσει το λογαριασμό από το πόσα κλιματιστικά έχουν αγοραστεί. Δε γνωρίζουμε που είναι». Ανέγνωσε μάλιστα ένα τιμολόγιο με ημερομηνία 14/7/2014, το οποίο αναφερόταν σε αγορά πιατοθήκης, φραπιέρας, εξαρτημάτων κουρτινών κ.α. (ύψους 50 ευρώ), την ώρα που εργαζόμενοι ήταν απλήρωτοι και συνέχισε τις καταγγελίες, λέγοντας:
«Στις 8/8/2014, πληρώθηκαν 2 εργαζόμενοι, οι οποίοι είχαν αποχωρήσει από την επιχείρηση, πριν από 5 χρόνια και έλαβαν 1.500 ευρώ η μία και 804 ευρώ η άλλη. Δεν τα έλαβαν όμως. Δεν ξέρουμε πού πήγαν τα λεφτά. Έχουν κοπεί τα εντάλματα, αλλά οι εργαζόμενοι δεν έχουν πληρωθεί».
Σε εκείνο το σημείο ο κ. Γιάννος την κάλεσε να κάνει τα υπηρεσιακά της καθήκοντα και να προβεί σε όποια νομική ενέργεια κρίνει αναγκαία.
Ο δημοτικός σύμβουλος κ. Μενέλαος Γείτονας από την πλευρά του, σχολίασε: «Αποδεικνύεται περίτρανα πως αυτές οι εταιρείες προωθούν τις ελαστικές μορφές απασχόλησης. Αποδεικνύεται επίσης πως αποτελούν φυτώριο άλλων πραγμάτων. Εμείς δε θέλουμε τέτοιες εταιρείες. Θέλουμε οι υπάλληλοι να περάσουν στους Δήμους. Να βρεθεί βέβαια ο τρόπος να πληρωθούν άμεσα οι εργαζόμενοι».
Ο δημοτικός σύμβουλος κ. Περικλής Αθανασόπουλος (στον οποίο στρέφονται οι καταγγελίες, λόγω της θητείας του με την προηγούμενη δημοτική αρχή), έκανε λόγο για... λάσπη στον ανεμιστήρα και ανέφερε πως υπάρχει λογιστική εξήγηση για τα οικονομικά της Κοινωφελούς Επιχείρησης του Δήμου Ζηρού και παρέθεσε συγκεκριμένα παραδείγματα, κάνοντας λόγο για εντυπώσεις.
Κατά τη διάρκεια της συζήτησης ειπώθηκε επίσης πως στον τρίτο συνεχόμενο αρνητικό ισολογισμό, οι Επιχειρήσεις αυτού του τύπου στους Δήμους, είναι αναγκασμένες να κλείσουν (ήδη υπάρχουν δύο αρνητικοί ισολογισμοί).
Η κα Ξώνα πάντως επανήλθε... δριμύτερη, αναφορικά με τις καταγγελίες. Πήρε το λόγο και είπε: «Τον Ιούνιο του 2012, έστειλαν στο λογιστήριο οι τότε διοικούντες την Επιχείρηση, ανυπόγραφο και αθεώρητο έγγραφο, που έλεγε ότι το ΙΚΑ που πλήρωσαν ήταν 9.224 ευρώ. Ακόμη ΙΚΑ να πληρώνατε κε Αθανασόπουλε, το υπόλοιπο του λογαριασμού, θα έπρεπε να ήταν 30.000 ευρώ. Αν πληρώσατε τιμολόγια και προμηθευτές, φέρτε τα τιμολόγια. Δεν υπάρχει τίποτα.
Με βάση το έγγραφο αυτό έγινε ο ισολογισμός του 2012. Πού είναι το αρχείο; Πού είναι τα βιβλία;
Κάνουν οι εργαζόμενοι μήνυση και αγωγή κατά του ΙΚΑ και δεν έχουμε τα χαρτιά να τους υπερασπιστούμε ως Δήμος.
Κόψατε τιμολόγιο 600 ευρώ, διανυκτέρευσαν 7 άτομα σε ξενοδοχείο, για δύο ημέρες. Μπορεί να ήταν και για εκδηλώσεις, αλλά αυτό το ξενοδοχείο είχε... καεί. Αυτό ήταν στο Βουλγαρέλι και υπάρχουν και τιμολόγια».
Ο κ. Γιώργος Γιάννος ρώτησε επίσης αν έγινε κανονική παράδοση-παραλαβή και η κα Ξώνα, απάντησε: «Ζήτησα πολλές φορές να μου παραδοθούν τα έγγραφα. Εγγράφως μου απάντησαν ότι ουδέποτε παρέλαβαν αρχείο από την Κοινωφελή του Θεσπρωτικού. Το βιβλίο πρακτικών αρχίζει από την θητεία ως Προέδρου του κ. Βέργου. Πείτε μου κ. Αθανασόπουλε πού είναι το βιβλίο των πρακτικών;».
Ο κ. Αθανασόπουλος ανέφερε τότε: «Δεν είμαι από τους ανθρώπους που ρίχνουν λάσπη. Έλειπε το πρακτικό. Τι πιο εύκολο να ενημερωθώ, να μιλήσω με τον λογιστή και εσείς να ενημερωθείτε από το λογιστή.
Η γυναίκα μου ήταν έγκυος (κρατούσε και τα πρακτικά) και φτιάχναμε χαρτιά για τα τρόφιμα των δημοτών και για να πληρωθούν οι εργαζόμενοι. Το βιβλίο των πρακτικών, είναι ένα πρόχειρο βιβλίο και τα καθαρογράφουμε την επόμενη ημέρα. Το πιο εύκολο είναι να εκτυπώσει όλες τις αποφάσεις του 2011, αν δε βρίσκει το βιβλίο, ο οποιοσδήποτε. Ήθελα να κρύψω κάτι; Όλα αναρτούνταν στο διαδίκτυο. Αν λείπει κάποιο χαρτί να μιλήσουμε με το λογιστή».
Το λόγο έλαβε ο επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης, κ. Δημήτρης Γιολδάσης, ο οποίος ανέφερε: «Είναι καλό για όλα να γίνεται ενημέρωση. Έγινε προσπάθεια. Είναι ένα θέμα το οικονομικό. Είχαμε πρόβλημα πως να στηρίξουμε τη δράση αυτή των εργαζομένων. Είχαμε πάρει απόφαση να χρηματοδοτήσουμε την εταιρεία. Είναι ένα θέμα με το προσωπικό.
Με τον τρόπο που παρουσιάζονται τα στοιχεία, μπαίνει ένα ζήτημα για τη λειτουργία από 'δω και πέρα. Έχουμε ένα κενό, από την προηγούμενη δημοτική αρχή. Ψάχνουμε να βρούμε του πρώην Δήμου Θεσπρωτικού τα στοιχεία. Έχουμε επίσης μία περίπτωση ενός παιδιού με ειδικές ανάγκες.
Να βρούμε τρόπος να πληρωθούν οι εργαζόμενοι. Γίνεται και μία προσπάθεια δημιουργίας εντυπώσεων. Έχει να κάνει και με το πως θα συνεχίσουμε από 'δω και πέρα».
Η λογίστρια της Κοινωφελούς, ανέφερε μεταξύ άλλων: «Εγώ απλώς καταγράφω, δε λέω την άποψή μου. Τα προγράμματα έχουν αυτοτέλεια, ένα είναι το ταμείο, ένα είναι το ΙΚΑ. Μπορεί να έρθουν από ένα πρόγραμμα, αλλά δεν φτάνουν για όλους. Αν δεν έχω λεφτά, δεν πληρώνω...».
Ο κ. Μενέλαος Γείτονας πρόσθεσε επίσης: «Να καθίσουν και να μας φέρουν μία ολοκληρωμένη αποτίμηση της θέσης της Επιχείρησης γιατί εδώ δεν βγάλαμε άκρη. Ας σταματήσουν έριδες των προηγούμενων μηνών. Αν αποδειχθεί ότι έχουν γίνει τέρατα και σημεία τον δρόμο τον ξέρετε κα Ξώνα. Αν κ. Αθανασόπουλε διαβάλλεστε το δρόμο τον ξέρετε...».
Η κα Ξώνα πάντως επανέλαβε: «Αναλαμβάνω την ευθύνη όλων των λόγων μου».
Οι εκπρόσωποι των εργαζομένων πάντως ήταν ξεκάθαροι: «Θέλουμε τα δεδουλευμένα μας. Είναι ζήτημα επιβίωσης πλέον».

Στο οικονομικό της σκέλος πάντως η έκθεση της κας Ξώνα αναφέρει:

Η Επιχείρηση παρουσιάζει τις παρακάτω οφειλές:

  1. Ποσό 139.994, 26 ευρώ, προς τους εργαζομένους των 2 προγραμμάτων (ΚΔΑΠ+Βοήθεια στο Σπίτι), που αντιστοιχούν σε μισθούς 5 μηνών και προς τους εργαζομένους του προγράμματος ΟΑΕΔ, που αντιστοιχούν σε μισθούς ενός έτους περίπου. Δηλαδή, οι 19 εργαζόμενοι είναι απλήρωτοι για 5 μήνες και οι υπόλοιποι 7 για ένα έτος.
  2. Ποσό 76. 868, 82 ευρώ, προς την Εφορία (ΔΟΥ).
  3. Ποσό 176.562, 12 ευρώ προς το ΙΚΑ
  4. Ποσό 12.352,54, που αφορά ταμειακό υπόλοιπο έως 31/10/2014, το οποίο στην πραγματικότητα δεν υφίσταται
  5. Ποσό 40.702,95 ευρώ, που φαίνεται ως καταθέσεις σε 4 λογαριασμούς της Αγροτικής Τράπεζας Θεσπρωτικού, επ' ονόματι Κοινωφελούς Επιχείρησης Θεσπρωτικού, τα οποία χρήματα όμως δεν υπάρχουν.
  6. Ποσό 40.000 ευρώ που αντιστοιχεί σε εκκρεμή βεβαίωση οφειλών ΙΚΑ, μετά από καταγγελία εργαζόμενης.
  7. Ποσό 4.049 ευρώ, το οποίο εκκρεμεί σε μισθολογικές απαιτήσεις εργαζόμενης, μετά από αγωγή στην Επιχείρηση.
Στην Επιχείρηση οφείλονται 104.880 ευρώ, από τις επιχορηγήσεις των προγραμμάτων και υπάρχουν τρεις τραπεζικοί λογαριασμοί στην Τράπεζα Πειραιώς, με συνολικές καταθέσεις 10.260, 07 ευρώ.
Συνοψίζοντας, αναφέρω ότι στην Επιχείρηση απασχολούνται 19 εργαζόμενοι, εξυπηρετούνται 300 ευπαθή άτομα, 30 παιδιά, διαθέτει 5 αυτοκίνητα και υπάρχει συνολικό έλλειμμα, 385.649,69 ευρώ.
Στην Επιχείρηση δεν υπάρχουν προς παράδοση βιβλία πρακτικών αποφάσεων, πριν το 2012 και δεν μου παραδόθηκε απολύτως τίποτα από το αρχείο της Κοινωφελούς Επιχείρησης του πρώην Δ. Θεσπρωτικού, παρά τις επανειλημμένες γραπτές αιτήσεις μου.
Τέλος η παρούσα έκθεση περιλαμβάνει το πρακτικό παράδοσης-παραλαβής της 29/10/2014, στο οποίο έχουν επισυναφθεί τα πρωτότυπα έγγραφα, που αποδεικνύουν τα παραπάνω οικονομικά στοιχεία.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου